אבטחה חסרת תקדים בהלוויות הרבנים • מי ישא בעלויות?

    ארי וידר 1 Comment on אבטחה חסרת תקדים בהלוויות הרבנים • מי ישא בעלויות?
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוגיית אבטחתם של הלוויות הענק בציבור החרדי ושמירת הסדר הציבורי, עוד תעסיק אותנו מן הסתם זמן רב, בעקבות האסון בפטירתם של שניים ממשתתפי הלווית מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל.

    אולם בעוד שדיונים מתקיימים, וחקירת משטרה מתנהלת, כבר הוכח בהלווית הגר"ח גריינמן זצ"ל כי המשטרה מתכוונת לקחת חלק פעיל בהלוויות הגדולות בציבור החרדי, ואחת הסוגיות להן יידרשו העסקנים היא מי ישא בעלויות האבטחה.

    עד עתה נושא ההלוויות הינו בתחום האפור. אין חוק שמצריך קבלת רישיון להלוויה, גם אם היא בהשתתפות של מיליון איש.

    "באירוע שמצריך אישור משטרתי המשטרה היא זו שמנחה בפרוטרוט מה יש לעשות" מסביר לאתר 'קול חי' גורם משטרתי בכיר "אולם, לעומת זאת, עד כה נמנעה המשטרה להתערב יתר על המידה בהלוויות בגלל הרגישויות, אבל לא עוד ומעתה המשטרה תהיה חייבת לעשות זאת, כפי שהיה בהלווית הרב גריינמן" אומר הגורם.

    המשמעות היא שיתכן מצב שמעתה תוכל המשטרה להנחות את מארגני ההלוויות להעמיד סדרנים ושוטרים בשכר, והשאלה המתבקשת היא מי ידרש לשאת בעלויות.

    "בהלווית הרב גריינמן, המשטרה לא דרשה שום תשלום ממשפחת הרב, ואולי העירייה תדרש לשלם על חלק מההיערכות" אומר הגורם ומוסיף "יהיו חייבים לשנות את החקיקה על מנת שהלוויות המוניות יידרשו לקבל אישור משטרתי – כך שיהיה בעל הבית".

    בינתיים, תוצאות החקירה המשטרתית בכל הנוגע לתחקור הלווית הרב וואזנר טרם נודעו.

    דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים אומר בתגובה לאתר קול חי: "הייתה פניה מהמשטרה בטענה כי מבצע אבטחת ההלוויה דרש הוצאות כספיות גדולות".

    בעירייה מדגישים כי "בראש ובראשונה זה מתפקידה של המשטרה לשמור על הסדר הציבורי אולם ראש העיר הודיע כי הוא מוכן לבדוק את הנושא".

    טננבוים מבהיר כי "העירייה מכירה בגדלותם של גדולי התורה ומעמדם בעיר ולכן היא מוכנה לבדוק לסייע בנדון".



    1 תגובות

    מיין תגובות